Congo Questions Apple on Concerns About Use of Conflict Minerals
بازدید 18
۰

اخطار کنگو به شرکت اَپل درباره کاربرد «غیرقانونی» مواد معدنی این کشور

دولت جمهوری دموکراتیک کنگو از طریق وکلایش در فرانسه در مورد استفاده «غیرقانونی» از مواد معدنی این کشور به کمپانی آمریکایی اَپل رسماً هشدار داد.
به گزارش رسانه حقوقی حرف به نقل از رادیو فردا،
به گفته وکلای این دولت، اپل در تولیدات خود از جمله گوشی‌های آیفون از مواد معدنی استخراج‌شده در کنگو که «غیرقانونی» از شرق این کشور خارج شده استفاده کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اخطار حقوقی کنگو به اپل به این معناست که در صورت ادامه این اقدام، کنگو اپل را به دادگاه خواهد برد.
دولت کنگو اپل را متهم می‌کند که مواد معدنی را که غیرقانونی از این کشور به روآندا منتقل می‌شود خریداری کرده است.
کمپانی آمریکایی در پاسخ به این اتهام به بیانیه‌های گذشته خود ارجاع داده مبنی بر این که «هیچ مبنای منطقی برای این نتیجه‌گیری نیافته» است که منفعت فروش چهار فلز مهم قلع، تانتالوم، تنگستن و طلا به گروه‌های مسلح کنگو یا کشور همسایه رسیده است.

انگشت اتهام کنگو به سمت سازمان ملل!

کنگو، سازمان ملل و چند کشور غربی نیز پیشتر روآندا را متهم کرده‌اند که با هدف بهره بردن از سود منابع معدنی غنی در این منطقه از گروه‌های شورشیِ مسلح حمایت می‌کند. دولت روآندا رسماً این اتهام را رد کرده است.
کشور کنگو در مناطق شرقی خود از منابع غنی قلع، طلا، تنگستن و تانتالوم برخوردار است که همگی از فلزات گرانبهایی به شمار می‌روند و در تولید گوشی و دیگر ابزارهای الکترونیکی کاربرد دارند.
وکلای دولت کنگو سه هفته به کمپانی اپل وقت داده‌اند که به پرسش‌هایی درباره محل تأمین این فلزات پاسخ دهد.
پیشتر سازمان غیردولتی «گلوبال ویتنس» گزارش داده است که این فلزات گرانبها پس از استخراج به روآندا قاچاق شده تا همچون پولشویی برای آنها اسناد و مدارک جعل شود.
سازمان ملل نیز در سال ۲۰۲۳ با اشاره به این که مردم ساکن شرق کنگو در خشونت بی‌حد و حصر زندگی می‌کنند این منطقه را یکی از «بدترین نقاط جهان» برای کودکان نامیده بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

رسانه حقوقی حرف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *