leobnan-tiktok-child-molestation-case
۰

بازداشت تيك‌تاکر لبنانی به اتهام عضویت در باند اغواگری و تجاوز به کودکان

تحقیقات و دستگیری‌های مرتبط با پرونده‌ای که اخیرا لبنان را تکان داد از یک هفته پیش تاکنون همچنان ادامه دارد.
به گزارش رسانه حقوقی حرف به نقل از العربیه فارسی،
در حالی که از روز گذشته اسم یک تيك‌تاکر مشهور با نام «جیجی عنوی» در پرونده مرتبط با یک باند اغواگری و تجاوز به کودکان در لبنان مطرح شده است، اطلاعاتی جدیدی در ارتباط با این پرونده فاش شد.
یک منبع امنیتی شنبه ۲۲ اردیبهشت به «العربیه.‌نت» گفت که «جیجی» تیک‌تاکر مشهور در لبنان که نام حقیقی او «غدیر غنوی فجرا» است در ارتباط با این پرونده دستگیر شده است.
منابع آگاه از جزئیات این پرونده همچنین توضیح دادند که «جیجی» یکی از افراد باند اغواگر و تجاوز به کودکان در پرونده «تیک‌تاکرز» است که هفته پیش لبنان را تکان داد.
به گفته این منابع این باند تبهکار با همدستی «جیجی» که در شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» شهرت یافته است دهها کودک را از طریق این نرم‌افزار ویدیوهای کوتاه مورد اغوا قرار داده و با کشاندن آنها به آپارتمان‌ها و ویلاهای خصوصی در لبنان مورد آزار و تجاوز جنسی قرار می‌دادند.

بازداشت ۱۱ نفر

با بازداشت جیجی که «قلاب» یا «طعمه» جذب و به دام انداختن کودکان لقب گرفته است تعداد دستگیرشدگان از بین ۱۷ متهم این پرونده تاکنون به ۱۱ نفر رسیده است.
از جمله اعضای این باند، یک فرد تصویر‌بردار که کار به تصویربرداری از تجاوز به کودکان محدود شده بود، یک دندانپزشک که تعدادی از کودکان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد، یک آرایشگر مشهور در تیک‌تاک، یک مغازه‌دار فروشنده لباس، یک فرد دارای صرافی حواله‌‌کننده مالی و علاوه بر آنها یک کارمند شهرداری که به عنوان راننده تاکسی‌ کودکان قربانی زیر سن قانونی را جابجا می‌کرد، پیش‌تر در ارتباط با این پرونده دستگیر شده‌اند.
اما نام یک وکیل مدافعی از شمال لبنان، اخیرا به طور گسترده‌ای میان لبنانی‌ها انتشار یافته است و دستگاه قضایی لبنان در انتظار مجوز اتحادیه وکلا برای تحت پیگرد قرار دادن و بازداشت او است.
مراجع قضایی لبنان همچنین رایزنی‌هایی را در همکاری با مقامات سوئد برای تبادل اطلاعات درباره رئيس این باند ملقب به «Jay» که در این کشور به سر می‌برد، آغاز کردند تا متعاقبا درخواست استرداد او به‌منظور انجام تحقیقات و بازجویی از او، داده شود.

تجاوزهای جنسی

شایان ذکر است که پرونده باند «تیک تاکرز» هفته گذشته در لبنان پس از آن‌ جنجال آفرید که نیروهای امنیتی این کشور اعلام کردند تعدادی از کودکان زیر سن قانونی در شکایت به دادستانی کل لبنان اظهار کرده‌اند که از سوی افراد یکی از باندهای سازمان یافته در معرض تجاوزهای جنسی، تصویربرداری و اجبار به مصرف مواد مخدر قرار گرفته‌اند.
همزمان با اعلام این خبر ۶ فرد مظنون در بیروت، جبل لبنان و شمال و از جمله آنها ۳ فرد زیر سن قانونی شهرت یافته در «تیک‌تاک»، یک لبنانی، یک تبعه سوریه و یک تبعه ترکیه‌ دستگیر شدند.
تاکنون شمار قربانیان این پرونده معلوم نیست و بسیاری از کودکانی که در معرض آزار یا تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند از شکایت کردن خودداری می‌کنند. همچنین خانواده‌های برخی از آنها اطلاعی از اتفاقی که برای فرزندان‌شان افتاده است، ندارند.
جنایت‌ها و اتهام‌های مطرح شده علیه متهمان یا افراد تحت پیگرد در این پرونده به تجاوز جنسی محدود نمی‌شود بلکه شامل قاچاق انسان، پولشویی و آزارهای جنسی نیز می‌شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

رسانه حقوقی حرف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *