Meta will soon use your public posts to train its AI
بازدید 18
۰

استفاده متا از داده‌های عمومی کاربران برای تقویت هوش مصنوعی خود!

متا، شرکت مادر شبکه‌های اجتماعی محبوب فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ به کاربران اروپایی فیس‌بوک و اینستاگرام اطلاع داده که از ۲۶ ماه ژوئن از پست‌های عمومی آن‌ها برای توسعه هوش‌ مصنوعی استفاده می‌شود. این موضوع شامل پست‌ها، عکس‌ها، زیرنویس‌ها و پیام‌های ارسال شده به هوش مصنوعی می‌شود.

به گزارش رسانه حقوقی حرف به نقل از یورونیوز، مرکز راهنمایی اینستاگرام در این‌باره اعلام کرد: «اطلاعات مورد استفاده می‌تواند شامل پست‌ها، عکس‌ها، زیرنویس‌ها و پیام‌های ارسال شده به هوش مصنوعی باشد، اما محتوای پیام‌های خصوصی را شامل نمی‌شود.»
متا، به عنوان شرکت مادر این شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که کاربران در بریتانیا و اتحادیه اروپا در مورد استفاده از اطلاعات عمومی خود برای توسعه هوش مصنوعی با رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی اطلاع خواهند یافت.

مقررات حفاظت از داده‌های عمومی در این باره چه می‌گوید؟

طبق مقررات حفاظت از داده‌های عمومی (GDPR) یک شرکت یا سازمان با داشتن دلایلی مبنی بر «مصالح قانونی» می‌تواند داده‌های شخصی را پردازش کند.
متا با اشاره به این مبنای قانونی افزود که از این داده‌ها برای توسعه و بهبود هوش مصنوعی استفاده می شود.
برای جلوگیری ازکاربرد داده‌های شخصی، می‌توان با پر کردن فرمی در اینستاگرام و یا فیس‌بوک- که در حال حاضر در دسترس نیست- اجازه کاربرد این داده‌ها را ندهید.
طبق فرم‌ها، متا این درخواست‌ها را مطابق با قوانین حفاظت از داده‌ها بررسی می‌کند و در صورت تأیید آن‌ها را در آینده اعمال می‌کند. با این حال، حتی درصورت انصراف کاربران، اگر داده‌های آن‌ها در تصویر به اشتراک‌گذاشته‌شده فرد دیگری وجود داشته باشد یا در پست‌ها یا زیرنویس‌ کاربران دیگر ذکر شده باشد، ممکن است همچنان استفاده شوند.

درخواست کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند از متا

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) اعلام کرد که درخواست‌های این کمیسیون از متا برای محدود کردن استفاده از اطلاعات باعث شده است تا متا کاربرد داده‌ها برای هوش مصنوعی را به تاخیر اندازد. به دنبال همین درخواست‌ها متا چهار هفته پیش از کاربرد داده‌های افراد کاربران را از این موضوع مطلع کرد. همچنین این درخواست‌ها منجر شده تا فقط از پست‌های عمومی کاربران اتحادیه اروپا، به استثنای افراد زیر ۱۸ سال، استفاده شود.

سرمایه گذاری بر روی هوش مصنوعی و استفاده از داده‌ها

مدل زبانی بزرگ (LLM) نوعی هوش مصنوعی است که برای درک، تولید و دستکاری زبان انسان طراحی شده است و با استفاده از حجم وسیعی از داده‌های متنی توسعه می‌یابد. این مدل‌ها به این ترتیب قادر به انجام وظایف مرتبط با زبان مانند ترجمه، خلاصه‌سازی، پاسخگویی به سوال و تولید متن خواهند بود.
آخرین نسخه متا تحت عنوان «Llama 3» در ماه آوریل منتشر شده است و هنوز در اروپا در دسترس نیست. از فرسته‌های عمومی اینستاگرام و فیسبوک برای توسعه آن استفاده شده است. علاوه بر این، متا در حال توسعه تراشه‌های سفارشی برای پشتیبانی از حجم کاری هوش مصنوعی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

رسانه حقوقی حرف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *